close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה?

מערכת שורשטז חשוון, תשפד31/10/2023

ניתן לתאר את תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה כאיש מקצוע האחראי לפקח על כלל נהגי החברה / המפעל / הארגון, ושכן כלל פעילות התעבורה המתבצעת בארגון אכן נערכת בהתאם לפקודות התעבורה

תגיות:
צילום: freepik

תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה נגזר מטעם תקנה 585 א' המונה שורה של תפקידים ותחומי אחריות הנמצאים על כתפיו של אדם העונה לשם 'קצין בטיחות בתעבורה'.

ממעוף הציפור הרי שניתן לתאר את תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה כאיש מקצוע האחראי לפקח על כלל נהגי החברה / המפעל / הארגון, ושכן כלל פעילות התעבורה המתבצעת בארגון אכן נערכת בהתאם לפקודות התעבורה, בהתאם לתקנות הנדרשות והתאם לפיקוח נוסף הנדרש מטעם גופים שונים לרבות חברות הביטוח, גורמי אכיפה ושיטור, משרד העבודה ועוד.

פיקוח על נהגי החברה
תקנה 585 א' מורה באופן חד

צילום: freepik
וברור כי על קצין הבטיחות בתעבורה חלה החובה לפקח על הנהגים המועסקים בחברה, וכי הם אכן נוהגים בהתאם לחוק וממלאים אחר כל הוצאות דיני התעבורה.

היבט זה בא לידי ביטוי לא רק בצורה של נהיגה נכונה, אלא גם בעמידה בתקנות שונות, כל שכן תקנות הנדרשות בעת נהיגה על רכבים כבדים דוגמת משאית.

הדרכות תקופתיות
מתוקף תפקידו, על קצין בטיחות בתעבורה לערוך הדרכות תקופתיות ושנתיות לרבות בנושאי נהיגה נכונה בקיץ ונהיגה נכונה בחורף.

לצד אלו, על קצין הבטיחות בתעבורה חלה החובה להדריך את הנהגים על היבטים נוספים הנוגעים באופן פרטני יותר לרכביהם, לרבות טעינה ופריקה, טיפול טכני ותחזוקת הרכב וכיוצא בכך.

יש לציין כי ישנן הדרכות שאף נערכות לנהגי החברה לאור נסיבות פרטניות המצריכות ביצוע פעולות הדרכתיות כאלו ואחרות. על קצין הבטיחות בתעבורה לזהות את נסיבות אלו ולפעול על-פיהן.

כללי בטיחות בשטח הארגון
לצד אופן הנהיגה של הנהגים ברחבי כבישי ישראל ותחזוקת הרכב, על קצין הבטיחות בתעבורה חלה החובה לפקח כי הוראות הבטיחות מתקיימות גם בתוך שטח הארגון / החברה.

משמעות הדבר היא תקנות ברורות ונהירות לכול, ופיקוח על כל הנעשה בשטח הארגון. כמו כן, על איש המקצוע להניף דגל אדום בעת שהוא מזהה שכללי הבטיחות אינם נאכפים כראוי.

ניהול רישומי הרכב
כחלק מתפקידיו, קצין הבטיחות בתעבורה אמון על ניהול רישומי הרכב וסד"כ הנהגים העובדים מטעם החברה.

לשם כך, קציני בטיחות בתעבורה רבים, נעזרים בתוכנות ייעודיות המסייעות בנושא זה.

האם יש להעסיק קצין בטיחות מתוך הארגון?
במקרים רבים, קציני בטיחות בתעבורה מתפקדים כאנשי מקצוע הפועלים עבור הארגון במיקור חוץ.

בחברת אופטימליט תוכלו למצוא אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון רב שנים אשר ילוו את ארגונכם בכל הנדרש, ויבטיחו לכם סביבת עבודה נכונה העומדת בכל הקריטריונים והתקנות הנדרשים על-ידי המשרדים הרלוונטיים.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ ראשוני מטעם הצוות המקצועי של חברת אופטימליט: https://optimalit.co.il/, ניתן לבקר באתר, יצור קשר טלפוני או להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה